Murhalesken muistelmat lukeneena piti mielenkiinnosta jäädä paikalle kuuntelemaan Auerin nähtyämme. Mielikuva Auerista ei juurikaan muuttunut tämän myötä. Rauhallinen haastateltava kaikenkaikkiaan. Kysymyksissä oli aika paljon samaa, kuin katsomassamme Enbuske, Veitola & Salminen -haastattelussa, joten ei tuonut uutta, mutta oli mielenkiintoista nähdä Anneli livenä. Harmi, ettei nähty koko keskustelua. Risto Koo sen sijaan oli kummallekin täysin tuntematon nimi, mutta haastattelu oli mielenkiintoinen ja Järvisestä välittyi aito kuva.
Kustantajien ja kirjakauppojen tarjoukset olivat mahtavia ja kirjoja tulikin hamstrattua iso kasa. Antikvariaattien hinnat taas tuntuivat siltä, että niihin oli lisätty hieman ilmaa siinä toivossa, että messuilla ne menevät joka tapauksessa kaupaksi. Erityisesti Sammakon pisteeltä tuli hankittua todella monta kirjaa, kuten kuvasta näkyy. 14 kirjaa, joista 12 uusia. Sämpy-kalenteri, Bukowski-paita ja Sammakon kangaskassi, ei paha.
Kokonaisuutena messut olivat erittäin mukava kokemus, ja ensi vuonna tulee varmasti mentyä uudestaan. Silloin toivottavasti useammaksi päiväksi.
Hyviä kirjalöytöjä teitte! Minäkin kävin katselemassa noita 2€:n kirjoja ja ostin vahingossa sellaisen kirjan, joka oli jo minulla kotona! Täytyy antaa se jollekin sitten lahjaksi. En ole tosin itsekään sitä vielä lukenut, siksi kai en muistanut.
VastaaPoistaOlisin halunnut myös kuulla tuon pojatkinlukee#mitästytöt-keskustelun, mutta en vielä silloin ehtinyt messuille. Oliko hyvä?
Mentiin itsekin vähän myöhässä paikalle tohon paneeliin, niin saatiin paikat suhteellisen takaa, josta ei kaikkea keskustelua kunnolla kuullut. Sen verran mitä kuuli, oli kyllä mielenkiintoista kuultavaa ja hyviä pointteja nousi esiin. :) Kallion lukiolaiset olivat hyviä haastattelijoita.
VastaaPoistaTommi
Minäkin olin seuraamassa tuota #pojatkinlukee-paneelia, ja ihailin kyllä lukiolaisia haastattelijoina. He uskalsivat hyvin kyseenalaistaa sitä, miten nuoria lukijoita tavoitetaan. Myös Ronja Salmen kommentit jäivät mieleen, kuinka kustannusalalla ei ole täysin vielä herätty siihen, miten sosiaalista mediaa ja nuorten omia yhteisöjä voitaisiin käyttää markkinointiin.
VastaaPoistaSamaa mieltä, oli virkistävä keskustelu ja hyviä ajatuksia nousi esiin paljon. :) Sosiaalisen median voima on tänä päivänä sen verran suuri, että markkinoinnissa siitä kannattaa ottaa kaikki irti.
PoistaTiia